Meer diepgang

lieve activist, dankjewel!

GroenLinks is een partij die in de wortels gestoeld is op activisme. De pacifistische, radicale, vooruitstrevende en sociale beweging met oog op systeemverandering is wat ons allen drijft. Toch lijkt het daar niet altijd meer om te gaan. Te vaak verliezen we onze waarden, onze doelen uit het oog en laten we ons drijven door een drang naar positie en macht. Te vaak moeten we er weer aan herinnerd worden: waar doen we het ook alweer voor?

Het fiasco van het (neo)liberalisme

Er vinden wel scholingen en trainingen plaats in GroenLinks. Zo verzorgt de GroenLinks Academie in 2021 praktische trainingen voor een selecte groep van leden. De Helling, het blad van het wetenschappelijk bureau, bevat zeker interessante artikelen. Maar het heeft een beperkt aantal lezers, laat te weinig dwarsdenkers aan het woord én heeft geen kritische impact op de koers van GroenLinks.

Nieuw Kritisch GroenLinks wil deze nieuwsbrief gebruiken om een begin te maken met de noodzakelijke verdieping door dwarsdenkers aan het woord te laten, die hun analyses kruiden met systeemkritiek.