Lieve activist, dankjewel!

GroenLinks is een partij die in de wortels gestoeld is op activisme. De pacifistische, radicale, vooruitstrevende en sociale beweging met oog op systeemverandering is wat ons allen drijft. Toch lijkt het daar niet altijd meer om te gaan. Te vaak verliezen we onze waarden, onze doelen uit het oog en laten we ons drijven door een drang naar positie en macht. Te vaak moeten we er weer aan herinnerd worden: waar doen we het ook alweer voor?

In dit filmpje ‘klimaatactivisme en hoe houd je moed’ worden we eraan herinnerd waarom we strijden voor die eco-sociale samenleving. Waarom we onze rug recht moeten houden en moeten blijven werken aan het uitbouwen van onze grassroots beweging. Chihiro citeert: “Laat het feit dat je niet weet hoe je iets moet doen, je nóóit weerhouden om het tóch te doen.” Sta op en verdiep je in onze idealen. Weet waarvoor je staat.

Chihiro Geuzebroek is filmmaker, dichter, spreker, activist, trainer en singer-songwriter. Ze zet zich in de klimaatbeweging, waar ze zich hard maakt voor dekoloniale klimaatrechtvaardigheid. In haar werk staat de verhouding die mensen tot elkaar én tot de natuur hebben centraal. Check hier de persoonlijke site van Chihiro!